تجهیزات آشپزخانه صنعتی شامل انواع دستگاه‌های خمیرزن، میکسر، آسیاب، تستر فرآیند، دستگاه‌های قطع و شکل دهنده مواد غذایی، سیستم گرمایشی و یخچال صنعتی، ماشین ظرفشویی، فر آشپزخانه، گریل، اجاق گاز صنعتی، فرایند پخت و پز صنعتی، کتری برقی صنعتی، دستگاه‌های بسته بندی، سیستم تهویه مطبوع و اکستراکتور، مخزن های ذخیره سازی مواد غذایی، ابزارها و وسایل قفسه بندی و سرویس دهی، تجهیزات آشپزخانه سالادبار، دستگاه های آبدارچی، کتری برقی و شیرگیر صنعتی، دستگاه‌های قهوه سازی و قهوه‌ساز صنعتی، دستگاه‌های گردگیری و شستشو، مخازن ذخیره سازی و نیروی انسانی (پرسنل آشپزخانه) را شامل می‌شود.

 

هر کدام از این تجهیزات دارای وظایف و کاربردهای خاصی هستند که به دستگاه ها و دستورالعمل ها بستگی دارد. این تجهیزات برای ساخت و تهیه غذاهای در مقیاس بزرگ، دستگاه پخت و پز، ذخیره و مرتب سازی مواد غذایی، شستشوی ابزارهای آشپزخانه و سرویس دهی در کیترینگ و رستوران ها استفاده می شوند.

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی نه تنها عاملی برای بهره وری بیشتر در رستوران‌ها و مکان‌های صنعتی است، بلکه به عنوان یک عامل اساسی در حفظ سلامت و بهداشت هم مطرح است. این تجهیزات به هیچ وجه نباید در استفاده از تجهیزات اصلی آشپزخانه مختلف و همچنین رعایت مقررات بهداشتی و افزایش سلامت و بهداشت غذا و محیط کار نادیده گرفته شوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!